Powiązania między zapisami umownymiPartner uprawniony jest do żądania zapłaty kary
umownej w
wypadku
zwłoki
w wykonaniu obowiązku, o którym mowa w ust.
Umowy, w terminie wskazanym w ust. Umowy – w
wysokości % (słownie:)
Wynagrodzenia netto, o którym mowa w ust.
Umowy.Współpartner uprawniony jest do
wypowiedzenia Umowy ze
skutkiem natychmiastowym, w wypadku nieusunięcia przez
Partnera wady w Oprogramowaniu,
w terminie wskazanym w ust. Umowy.Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. Umowy,
podlega zapłacie na warunkach wskazanych w Umowie i jego
płatność może zostać wstrzymana zgodnie z ust.
Umowy.Analizując powyższy zapis, powinieneś:Ustalić, jaki obowiązek przewiduje umowa we wskazanym
ustępie i jaki termin określa przywołany zapis kontraktowy.
Musisz także sprawdzić kwotę wynagrodzenia (a w konsekwencji
wysokość kary). Dopiero na podstawie tych informacji będziesz
mógł podjąć decyzję, czy godzisz się na zapłatę kary umownej w
zaproponowanej sytuacji oraz wysokości lub pragniesz negocjować
warunki
zapłaty kary.Pomyśleć, czy zawsze i wszystkie wady muszą zostać
usunięte przez Partnera, a w związku z tym - czy prawo do
rozwiązania kontraktu powinno Współpartnerowi przysługiwać w
każdym wypadku zaistnienia wady. Należy także sprawdzić, czy na
pewno kontrakt zobowiązuje Partnera do usunięcia wady w ww.
terminie. Jeżeli powyższe kwestie ustalisz, warto zastanowić się
na przykład, czy: (1) każda nieusunięta wada Oprogramowania
(nawet o charakterze nieistotnym) powinna skutkować prawem do
wypowiedzenia kontraktu, (2) czy godzisz się na brak
okresu
wypowiedzenia, (3) w jakiej
formie
wypowiedzenie powinno zostać sporządzone oraz (4) czy przed
dokonaniem rozwiązania Partner powinien dostać szansę
naprawy
naruszenia, tj. dodatkowy termin na usunięcie wady. Warto także
zastanowić się, jakie skutki powinno wywołać rozwiązanie umowy w
zakresie rozliczenia stron i ewentualnej naprawy
szkody.Sprawdzić, jakie postanowienia przewiduje umowa w
zakresie wypłaty wynagrodzenia i w jakich sytuacjach kontrakt
zezwala na wstrzymanie płatności. Wynagrodzenie to z reguły
najważniejsze świadczenie dla wykonawcy lub zbywającego, dlatego
warunki do jego wypłaty powinny być enumeratywnie i
jednoznacznie wskazane w umowie. Powinieneś unikać ogólnych i
niedookreślonych pojęć.
Doprecyzowanie zapisuInwestor uprawniony jest do odmowy odbioru Instalacji i
podpisania Protokołu Odbioru w wypadku, gdy Instalacja ma
Wady.Przez termin „Wady" rozumie się: wady
prawne, niekompletność Instalacji
oraz wady wskazane w Załączniku nr do Umowy.W celu uniknięcia wątpliwości Strony potwierdzają, że jeżeli
żadna z Wad nie wystąpi, a Instalacja nie będzie prawidłowo
funkcjonowała, Umowę uznaje się za należycie zrealizowaną
przez Wykonawcę i uprawniony jest on do żądania zapłaty całego
Wynagrodzenia.Zapis umowny mógłby się składać tylko z ust. 1 i 2, bo „oczywiste
wydaje się", co stanowi Wadę. Mogłaby jednak w przyszłości powstać
wątpliwość, czy i jakie roszczenia przysługują Inwestorowi w wypadku
wad innych niż wskazane w ust. 2. To znaczy, Inwestor nie mógłby
odmówić odbioru i podpisania protokołu, ale mogłaby powstać
wątpliwość, czy ma roszczenia z tytułu nienależytego wykonania
umowy. Dodanie ust. 3 jednoznacznie rozstrzyga, że Inwestor bierze
na siebie ryzyko pojawienia się wad innych niż wskazane w ust. 2.
Utrzymanie numeracji usuniętych postanowieńObowiązki Wykonawcy:Wykonawca zobowiązany jest do dostawy Materiałów i Urządzeń do
dnia .Nie dotyczy.Wykonawca poinformuje Zamawiającego o terminie rozpoczęcia
Prac w formie do dnia
.Nie dotyczy.Nie dotyczy.Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji listę
podwykonawców, którymi będzie się
posługiwał przy wykonaniu
Przedmiotu Umowy, w terminie
dni od daty zawarcia Umowy.
Dodatkowa numeracja dla nowych zapisówProcedura usuwania wad:Sprzedawca udziela
gwarancji jakości na
Towar na okres miesięcy od dnia zawarcia
Umowy na warunkach wskazanych w ust. .Klient zawiadomi Sprzedawcę o wystąpieniu wady w terminie
dni od jej ujawnienia się.Zawiadomienie o wadzie zostanie dokonane w formie
na adres wskazany w ust.
Umowy.Sprzedawca przystąpi do analizy wady w terminie
dni od otrzymania zawiadomienia od Klienta.Przy
obliczaniu terminów,
o których mowa w ust. 2 i ust. 4, nie uwzględnia się sobót
oraz dni ustawowo wolnych od pracy.Usunięcie wady dokonane zostanie w terminie
dni, licząc od dnia dokonania zawiadomienia o
wadzie przez Klienta, na koszt Sprzedawcy w drodze wymiany lub
naprawy wadliwego elementu.Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w którym
Klient nie mógł korzystać z Towaru z powodu jego wady (w tym o
okres jego naprawy oraz wymiany).
Ustalenie procedury przez obie strony po zawarciu umowyW związku z tym, że w dniu zawarcia Kontraktu nie jest możliwe
ustalenie procedury akceptacji Produktu („Procedura"), Strony
ustalają, że zostanie ona przygotowana przez Wykonawcę i
przedstawiona Klientowi do zatwierdzenia w terminie
tygodni od dnia odbioru prototypu Produktu.Przedstawiona przez Wykonawcę Procedura stanie się dla Stron
wiążąca, jeżeli zostanie zaakceptowana przez Klienta. Jeżeli Klient nie dokona akceptacji Procedury lub jej
odrzucenia w terminie dni od dnia jej
otrzymania, uznaje się, że Procedura została przez niego
zatwierdzona.W sytuacji gdy Procedura zostanie przez Klienta odrzucona,
Strony dokonają wspólnego ustalenia jej treści, mając na
uwadze cel zawarcia Kontraktu określony w jego Preambule,
możliwości organizacyjno-techniczne Wykonawcy, konieczność
zapewnienia zgodności Procedury z obowiązującymi przepisami
prawa oraz wymaganiami Klienta, które zostały przedstawione
Wykonawcy w ust. Umowy.Jeżeli w terminie 30 dni od odrzucenia Procedury przez
Klienta, Strony nie uzgodnią jej treści, to każda z nich może
zlecić opracowanie tego dokumentu przez i tak
stworzona Procedura będzie dla Stron wiążąca. Koszty
przygotowania Procedury przez poniesione
zostaną przez Strony w równej wysokości.
PreambułaZważywszy, że:Przedsiębiorca zwrócił się do Spółki z propozycją wykonania
Projektu, zapewniając ją, że posiada rozwiązanie
technologiczne oraz know-how pozwalające mu na zrealizowanie
Projektu w terminie oraz w sposób oczekiwany przez Klienta
Spółki, a w szczególności posiada prawo do rozwiązania
objętego ochroną patentową opisanego w Załączniku nr
;Przedsiębiorcy znane są uwarunkowania techniczne i
organizacyjne dotyczące realizacji Projektu zawarte w
Załączniku nr ;Przedsiębiorca oświadcza, że z sukcesem wykonał inny projekt
(opisany w ust. Umowy), o uwarunkowaniach
technicznych i faktycznych podobnych do Projektu;Przedsiębiorca zapewnia, że nie zostały skierowane przeciwko
niemu żadne roszczenia z tytułu nienależytego wykonania
projektu wskazanego w pkt. 3 powyżej, w tym w szczególności z
tytułu rękojmi i
udzielonych gwarancji
jakości;Przedsiębiorca zapewnia Spółkę, że Projekt może zostać
wykonany w sposób i w terminie wskazanych w umowie z dnia
zawartej pomiędzy Klientem i Spółką („Umowa z
Klientem");w dobrej wierze i opierając swoją decyzję na powyższych
zapewnieniach, Spółka zrezygnowała z renegocjowania Umowy z
Klientem, w tym w szczególności co do terminu oraz technologii, w
jakiej ma zostać wykonany Projekt, i Strony postanowiły zawrzeć
Umowę o poniższej treści, jednocześnie potwierdzając, że powyższa
Preambuła stanowi jej integralną część: .
Oświadczenia i zapewnieniaOrganizator oświadcza i zapewnia, że:jego sytuacja finansowa, prawna oraz zobowiązania wobec osób
trzecich umożliwiają mu należyte wykonanie
Przedmiotu Umowy;posiada -letnie doświadczenie w realizacji
oraz ma zasoby i personel wystarczające do
należytego wykonania Umowy;nie uczestniczy w żadnym sporze i nie toczy się przeciwko
niemu (lub z jego udziałem) żadne postępowanie sądowe,
administracyjne czy arbitrażowe;posiada wszystkie wymagane przepisami prawa kwalifikacje,
zezwolenia, koncesje, licencje, decyzje etc. niezbędne do
prowadzenia swojej działalności i wykonania Przedmiotu Umowy
oraz uzyskał wymagane prawem zgody na zawarcie Umowy tak
podmiotów
trzecich, jak i
swoich
organów;otrzymał od Klienta wszystkie informacje, dokumenty oraz dane,
o które prosił lub które są mu niezbędne do należytej
realizacji Umowy;zapoznał się z oraz zbadał i
potwierdza, że wykonanie Przedmiotu Umowy jest technicznie i
organizacyjnie możliwe zgodnie z założeniami Klienta zawartymi
w Umowie i jest w stanie w sposób należyty zrealizować Umowę,
osiągając wskazany w niej
rezultat;nie wnosi żadnych zastrzeżeń co do miejsca wykonania Umowy
oraz założeń, instrukcji, dokumentów, projektów oraz innych
materiałów, które zostały przekazane mu przez Klienta, a które
zostały zawarte w Załączniku nr .
Definicje kontraktowePrzez termin „" Strony rozumieją:
.Strony ustalają, że określenie:„" oznacza „";„" oznacza „".
Definicje kontraktowe - aneks i porozumienieTerminy zapisane w Aneksie od wielkiej litery mają takie samo
znaczenie, jakie nadano im w Umowie.W Porozumieniu określenie „" ma inne znaczenie niż
przypisane mu w Umowie i oznacza „".
Pomocniczy charakter tytułówTytuły jednostek redakcyjnych zostały wprowadzone wyłącznie w celu
ułatwienia posługiwania się dokumentem Umowy i nie stanowią jej
merytorycznej części. Nie powinny być brane pod uwagę przy
interpretacji Umowy, gdyż mają charakter wyłącznie techniczny.
Pierwszeństwo tekstu umowyW wypadku sprzeczności, niejasności, niespójności lub
jakichkolwiek innych wątpliwości interpretacyjnych dokument główny
Umowy ma pierwszeństwo przed jej załącznikami.Tekst Umowy ma charakter rozstrzygający (nadrzędny) w stosunku do
jej załączników.
Hierarchia załącznikówStrony nadają załącznikom wskazanym w ust. Umowy
hierarchię ważności według określonej w tym ustępie kolejności
załączników, tj. załącznik o niższym numerze ma pierwszeństwo
przed załącznikiem o numerze wyższym.
Hierarchia kontraktu oraz załącznikówW wypadku sprzeczności, niejasności, niespójności lub
jakichkolwiek innych rozbieżności pomiędzy załącznikami a tekstem
głównym Umowy moc nadrzędną ma Umowa. A w wypadku sprzeczności,
niejasności, niespójności lub jakichkolwiek innych rozbieżności
pomiędzy załącznikami do Umowy – pierwszeństwo mają załączniki
zgodnie z nadanym im priorytetem wskazanym w ust.
Umowy.Umowa ma pierwszeństwo przed wszystkimi załącznikami, natomiast
Załącznik nr ma priorytet przed innymi
załącznikami.Na wypadek powstania wątpliwości, sprzeczności lub rozbieżności
pomiędzy dokumentami wchodzącymi w skład Kontraktu Strony ustalają
następującą hierarchię ważności (priorytet) dokumentów
kontraktowych: .
Klauzula integralności tekstuWszystkie załączniki stanowią integralną część Umowy.Kontrakt i załączniki muszą być czytane jako całość.Załącznik nr został przekazany Kontrahentowi
pocztą elektroniczną w dniu z adresu:
na adres: . Kontrahent potwierdza
otrzymanie, zapoznanie się i akceptację ww. Załącznika - Strony
uznają go za część Kontraktu o takiej samej wadze, jak inne
postanowienia Kontraktu.
Klauzula integralności ustaleńUmowa wraz z załącznikami stanowi całość porozumienia między
Stronami. Uchyla i zastępuje wszystkie uprzednie oświadczenia,
oferty, umowy i ustalenia Stron związane z Projektem, dokonane w
jakikolwiek sposób i w jakiejkolwiek formie.Kontrakt stanowi całość ustaleń między Stronami w zakresie nim
uregulowanym. Strony nie opierają się na żadnych oświadczeniach,
porozumieniach czy zapewnieniach, które dotyczą Przedmiotu
Kontraktu a nie są w nim zawarte. Niemniej celem uniknięcia stanu
niepewności uchylają wszelkie oświadczenia, porozumienia i
zapewnienia dotyczące Przedmiotu Kontraktu – gdyby takowe
istniały – i zastępują je postanowieniami Kontraktu.
Prawo do rozstrzygającej wykładni umowyW wypadku gdy treść załączników i Umowy będzie pozostawała
względem siebie w sprzeczności lub niespójności, pierwszeństwo
(rozstrzygające znaczenie) będzie miał ten z dokumentów (zapisów),
który zostanie wskazany przez Klienta. Dotyczy to także sytuacji,
gdy sprzeczności lub niespójności wystąpią w ramach tekstu Umowy,
poszczególnych załączników lub pomiędzy załącznikami.Dokument główny Umowy ma rozstrzygające znaczenie. W wypadku
pojawienia się niespójności lub rozbieżności między załącznikami,
Wykonawca niezwłocznie zawiadomi Klienta, który wyda wiążącą
instrukcję - wskaże, który dokument ma pierwszeństwo.
Klauzula salwatoryjnaW wypadku stwierdzenia nieważności postanowienia umownego,
inne ustalenia pozostają w mocy i wykonanie Umowy powinno być
kontynuowane, chyba że z jej treści wyraźnie wynika, że bez
zapisu dotkniętego nieważnością Umowa nie zostałaby zawarta.Strony zobowiązują się niezwłocznie zastąpić nieważne
postanowienie innym ustaleniem, które będzie wywoływało skutki
(w szczególności ekonomiczne i finansowe) możliwie najbardziej
zbliżone do zapisu dotkniętego nieważnością.Jeśli ustalenie zawarte w ust. Kontraktu uznane
zostanie za nieważne, Strony nadadzą mu następujące brzmienie:
.Postanowienia Umowy mają rozłączny charakter, dlatego uznanie
któregokolwiek z nich za nieważne, nie ma wpływu na skuteczność
pozostałych postanowień.
Pierwszeństwo wersji językowejUmowa sporządzona została w i
wersji językowej. W wypadku jakichkolwiek sprzeczności,
rozbieżności lub niespójności pomiędzy tymi wersjami - wersja
będzie miała priorytet i charakter
rozstrzygający.Kontrakt sporządzony został w wersjach
językowych, jednakże tylko wersja językowa jest
wiążąca. Pozostałe wersje językowe Kontraktu mają charakter
pomocniczy.Umowa została sporządzona w egzemplarzach wersji
i w egzemplarzach wersji
. Każda Strona otrzymuje
egzemplarz każdej wersji językowej Umowy. W wypadku jakichkolwiek
rozbieżności wersja Umowy ma pierwszeństwo.Na prośbę Klienta Umowa została podpisana w
wersjach językowych: oraz .
Wersja jest dla Stron wiążąca, samodzielnie
wyznacza ustalenia Stron i jako jedyna powinna być uwzględniana
przy interpretacji Umowy. Wersja ma wyłącznie
znaczenie techniczne, wynika z wewnętrznych potrzeb Klienta i nie
była przez Wykonawcę sprawdzana i negocjowana.Umowa została sporządzona w języku oraz
. Jeśli wersja będzie zawierać
postanowienia, których nie ma w wersji lub będą
one sprzeczne czy niespójne z wersją – podstawą
wykładni Umowy będzie wersja .
Ustalenie języka umowyUmowa została podpisana w oraz
wersji językowej, przy czym wersja ma
pierwszeństwo przed wersją . Pod rygorem
nieważności – wszelkie zmiany Umowy oraz jej rozwiązanie wymagają
formy pisemnej i taki dokument
powinien zostać sporządzony w obu wersjach językowych.Komunikacja Stron (pisemna i mailowa) związana z wykonywaniem
Umowy odbywać się będzie w języku . Ustalenie to
dotyczy także składania oświadczeń woli zawiązanych z Umową (w tym
jej rozwiązania i zmiany), które dodatkowo wymagają zachowania
formy pisemnej lub
elektronicznej, pod
rygorem nieważności.Korespondencja między Stronami będzie prowadzona w języku
. Wszystkie dokumenty przekazywane lub wykonywane
w związku z Umową będą sporządzone lub przetłumaczone na język
.
Oferta oparta na OWUW imieniu
spółki
(„Wykonawca“) składam ofertę zawarcia umowy na
wykonanie usługi wdrożenia systemu informatycznego („Oferta”) na
następujących warunkach:Zakres przedmiotu umowy i miejsce jej wykonania – zgodnie z
Załącznikiem nr ;Zakres dostawy urządzeń – zgodnie z Załącznikiem nr
;Cena i harmonogram płatności – zgodnie z Załącznikiem nr
;Warunki licencji na oprogramowanie – zgodnie z Załącznikiem
nr ;Pozostałe warunki umowy – zgodnie z Ogólnymi Warunkami
Świadczenia Usług stanowiącymi Załącznik nr ;Termin wykonania – zgodnie z harmonogramem prac zawartym w
Załączniku nr ;Wszystkie załączniki stanowią integralną część Oferty;Oferta obowiązuje w okresie miesięcy od dnia
jej doręczenia i może zostać przyjęta wyłącznie bez zastrzeżeń
i jakichkolwiek modyfikacji.
Oferta z alternatywnymi warunkamiW imieniu spółki („Wykonawca“) niniejszym składam
ofertę („Oferta”) zawarcia umowy na wykonanie remontu lokalu
biurowego, zlokalizowanego pod adresem („Lokal")
na warunkach przedstawionych w Opcji nr 1 albo Opcji nr 2, które
zostały opisane poniżej:Opcja nr 1Zakres – usługa zostanie wykonana zgodnie z opisem zawartym w
Załączniku nr ;Materiały – wykonanie obejmować będzie dostawę wyposażenia i
materiałów opisanych w Załączniku nr ;Cena – PLN plus VAT (słownie:
);Termin wykonania – miesiące od dnia
przekazania Lokalu.alboOpcja nr 2Zakres – usługa zostanie wykonana zgodnie z opisem zawartym w
Załączniku nr ;Materiały – wykonanie usługi obejmować będzie dostawę
wyposażenia i materiałów opisanych w Załączniku nr
;Cena – PLN plus VAT (słownie:
) ;Termin wykonania – miesiące od dnia
przekazania Lokalu.Przekazanie Lokalu powinno nastąpić w terminie
miesięcy od dnia przyjęcia Oferty.Oferta jest ważna w okresie dni od dnia jej
doręczenia.Oferta może być przyjęta wyłącznie bez zastrzeżeń i zmian.Oświadczenie o przyjęciu Oferty powinno wskazywać, czy umowa
zostaje zawarta na warunkach określonych w Opcji nr 1 czy Opcji nr
2.Z chwilą wyboru jednej z Opcji uznaje się, że druga Opcja została
odrzucona i w odniesieniu do takiej odrzuconej Opcji Oferta
przestaje wiązać Wykonawcę.Celem uniknięcia wątpliwości, w wypadku przyjęcia Oferty na
warunkach wskazanych w Opcji 1 i Opcji 2 lub niedokonania wyboru
żadnej Opcji - uznaje się, że Oferta została w całości odrzucona i
nie dochodzi do zawarcia umowy.Uwaga: zastosowanie spójnika
„albo" jest istotne, wskazuje bowiem na alternatywę rozłączną (wybór
jednej opcji wyklucza drugą opcję). Spójnik „lub" to alternatywa
łączna oznaczająca możliwość wyboru jednej lub obu opcji.
Zakaz modyfikacji ofertyOferta może zostać przyjęta tylko w całości, tj. bez zastrzeżeń,
uzupełnień i jakichkolwiek modyfikacji.
Wyłączenie milczącego przyjęcia ofertyStrony wyłączają stosowanie do Umowy o Współpracy art.
68(2) Kodeksu cywilnego.Przyjęcie oferty przez Kupującego może zostać dokonane wyłącznie w
drodze złożenia zamówienia w formie określonej w Załączniku nr
przesłanego Dystrybutorowi pocztą elektroniczną
na adres wskazany w ust. Umowy Ramowej.Strony ustalają, że brak odpowiedzi na ofertę nie oznacza jej
przyjęcia.
Okres obowiązywania ofertyOferta wiąże Wykonawcę w okresie dni liczonych od
dnia jej otrzymania przez Zamawiającego i tylko w tym okresie może
zostać przez niego przyjęta.Okres związania Ofertą wynosi dni.Przyjęcie Oferty może nastąpić do dnia .
List intencyjnyList Intencyjny zawarty został wyłącznie w celu ustalenia
kierunku prowadzenia przez Strony negocjacji umowy
. Dlatego wyraża jedynie wstępne intencje
Stron i nie może być interpretowany jako umowa przedwstępna
lub jakiekolwiek inne zobowiązanie do zawarcia umowy lub
prowadzenia negocjacji.Każda ze Stron, mając na uwadze ochronę swoich interesów oraz
strategię biznesową, uprawniona jest do wycofania się z
negocjacji oraz zmiany swojego negocjacyjnego stanowiska.List Intencyjny nie stanowi podstawy do dochodzenia
jakichkolwiek roszczeń w wypadku podjęcia przez Stronę decyzji
o wycofaniu się z negocjacji lub zmiany negocjacyjnego
stanowiska (dotyczy to także postanowień, które zostały przez
Strony już uzgodnione).Jeżeli Strony dokonają uzgodnienia wszystkich zapisów umowy
, zostanie ona zawarta w formie
pisemnej pod rygorem
nieważności.