Forma umowy

Forma umowy

  • W jakiej formie można zawrzeć, aneksować i rozwiązać kontrakt
  • Czy podpis musi zawierać imię i być czytelny
  • Kiedy stosować parafę
  • Czy można mieć dwa podpisy
  • Czy skan umowy jest formą pisemną
  • Gdzie złożyć podpis
  • Czy załączniki należy podpisać
  • Co zrobić, gdy kontrahent potwierdza umowę i zmienia jej warunki
  • Dlaczego data pewna ma w najmie znaczenie
  • Jakie problemy generuje podpis elektroniczny
  • Czy umowa jest ważna po wygaśnięciu certyfikatu
  • Czy można podpisać umowę w różny sposób: pisemnie i elektronicznie
  • Jak ustalić skutki niewłaściwej formy i czy można je zmienić
Forma
Forma

Temat formy kontraktowej z reguły nie jest uznawany przez przedsiębiorców za kluczowy. W dobie Internetu część biznesów opiera się wyłącznie na transakcjach zawieranych za pośrednictwem poczty elektronicznej lub stron internetowych. Jest to jak najbardziej prawidłowe. Niemniej w wielu sytuacjach zawarcie umowy w taki sposób jest niedopuszczalne lub ryzykowne. W tej sekcji znajdziesz informację nie tylko o tym, czego prawo wymaga, ale także z jakimi wątpliwościami mierzą się negocjatorzy. Niby proste problemy, niby oczywiste sytuacje – a jednak, chyba nie do końca tak jest – skoro sprawiają kłopoty w kontraktowej praktyce i są przedmiotem orzeczeń sądowych.

Spis podsekcji

  • Wybór formy
  • Forma konkludentna
  • Forma ustna
  • Forma pisemna
  • Forma pisemna kwalifikowana
  • Forma elektroniczna
  • Forma dokumentowa
  • Forma aktu notarialnego
  • Skutki zawarcia umowy w niewłaściwej formie
  • Ustalenie skutku niezachowania formy
  • Forma zmiany umowy
  • Forma rozwiązania kontraktu