Forma umowy
- W jakiej formie można zawrzeć, aneksować i rozwiązać kontrakt
- Czy podpis musi zawierać imię i być czytelny
- Kiedy stosować parafę
- Czy można mieć dwa podpisy
- Czy skan umowy jest formą pisemną
- Gdzie złożyć podpis
- Czy załączniki należy podpisać
- Co zrobić, gdy kontrahent potwierdza umowę i zmienia jej warunki
- Dlaczego data pewna ma w najmie znaczenie
- Jakie problemy generuje podpis elektroniczny
- Czy umowa jest ważna po wygaśnięciu certyfikatu
- Czy można podpisać umowę w różny sposób: pisemnie i elektronicznie
- Jak ustalić skutki niewłaściwej formy i czy można je zmienić

Temat formy kontraktowej z reguły nie jest uznawany przez przedsiębiorców za kluczowy. W dobie Internetu część biznesów opiera się wyłącznie na transakcjach zawieranych za pośrednictwem poczty elektronicznej lub stron internetowych. Jest to jak najbardziej prawidłowe. Niemniej w wielu sytuacjach zawarcie umowy w taki sposób jest niedopuszczalne lub ryzykowne. W tej sekcji znajdziesz informację nie tylko o tym, czego prawo wymaga, ale także z jakimi wątpliwościami mierzą się negocjatorzy. Niby proste problemy, niby oczywiste sytuacje – a jednak, chyba nie do końca tak jest – skoro sprawiają kłopoty w kontraktowej praktyce i są przedmiotem orzeczeń sądowych.
Spis podsekcji
- Wybór formy
- Forma konkludentna
- Forma ustna
- Forma pisemna
- Forma pisemna kwalifikowana
- Forma elektroniczna
- Forma dokumentowa
- Forma aktu notarialnego
- Skutki zawarcia umowy w niewłaściwej formie
- Ustalenie skutku niezachowania formy
- Forma zmiany umowy
- Forma rozwiązania kontraktu