[++] Poufność
- Kiedy warto pomyśleć o poufności
- Jak poufność zapisać i negocjować
- Co stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa
- Jak zdefiniować informacje poufne
- Czego poufność nie powinna obejmować – katalog wyłączeń
- Na jaki poziom zabezpieczeń się godzić
- Jak zadbać, aby poufność nie przeszkadzała w wykonaniu umowy
- Czy zapisywać zwrot lub zniszczenie informacji poufnych
- Jaki okres poufności uzgodnić
- Którego ograniczenia odpowiedzialności nie akceptować
- Jak ograniczyć ryzyko naruszenia poufności – 9 sposobów
- Jakie problemy generuje praktyka kontraktowa

Przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi potrzeby ochrony informacji, które mają dla nich gospodarcze znaczenie. Dotyczy to w szczególności danych, które dają im przewagę nad konkurencją, budują wartość biznesu lub których ujawnienie mogłoby wyrządzić im szkodę. W praktyce o tym, co chroni przedsiębiorca decyduje on sam przez sposób, w jaki prowadzi swoją działalność. Jak dba o poufność ważnych informacji na różnych płaszczyznach swojej aktywności gospodarczej. Dlatego prowadząc biznes lub doradzając przedsiębiorcy, trzeba rozważnie decydować: co, kiedy, w jaki sposób i w jakim zakresie, warto chronić przed ujawnieniem.
Spis podsekcji
- Kontraktowa ochrona informacji
- Potrzeba ochrony informacji
- Jednostronna i dwustronna ochrona
- Definicja informacji poufnych
- Katalog wyłączeń
- Ochrona informacji osób trzecich
- Udostępnianie danych innym podmiotom
- Środki ochrony informacji
- Niszczenie i zwrot informacji
- Okres obowiązywania tajemnicy
- 9 sposobów na ograniczenie ryzyka z tytułu naruszenia poufności
- Problemy - praktyka kontraktowa