Obowiązki kontrahentów

Obowiązki kontrahentów

  • Jak zabezpieczyć dla klienta prawidłowe wykonanie umowy
  • Na czym polega współdziałanie i lojalność w kontrakcie
  • W jaki sposób je opisać
  • Dlaczego obowiązki zamawiającego też są ważne
  • Czemu wyczerpujący katalog obowiązków dla jednej strony to nie jest dobry pomysł
  • Jak doprecyzować zobowiązania stron
  • O jakich obowiązkach warto pomyśleć – 6 list obowiązków, które możesz wykorzystać w umowie
  • Czy można zastrzec karę umowną za naruszenie obowiązku przez wierzyciela
  • Czy można przyjąć odpowiedzialność za działania drugiej strony
  • Co to jest protokół odbioru warunkowego
Obowiązki
Obowiązki

W kontrakcie ważny jest nie tylko przedmiot umowy, ale także poboczne obowiązki i prawa kontrahentów. To dzięki nim zapewnisz swojemu klientowi wykonanie kontraktu w sposób, jaki w pełni odpowiada jego potrzebom i zabezpiecza jego interesy. Jeśli zatem osiągnięcie celu umownego wymaga określonego działania drugiej strony – powinieneś zastanowić się nad kwestiami opisanymi w tej sekcji. Na etapie wykonania umowy wiele może się wydarzyć i dlatego kontrakt powinien uwzględniać wszystko to, co jest dla Twojego klienta ważne – czyli to co musi się zmaterializować, aby uznał, że jego umowa zakończyła się pełnym sukcesem.

W tej sekcji znajdziesz 6 list obowiązków kontraktowych, które warto rozważyć wspólnie ze swoim klientem, gdy przygotowujecie strategię negocjacyjną przed spotkaniem z drugą stroną umowy.

Spis podsekcji

  • Obowiązki kodeksowe
  • Analiza potrzeb
  • Uszczegółowienie zobowiązań
  • Przykłady obowiązków