Obowiązki kontrahentów
- Jak zabezpieczyć dla klienta prawidłowe wykonanie umowy
- Na czym polega współdziałanie i lojalność w kontrakcie
- W jaki sposób je opisać
- Dlaczego obowiązki zamawiającego też są ważne
- Czemu wyczerpujący katalog obowiązków dla jednej strony to nie jest dobry pomysł
- Jak doprecyzować zobowiązania stron
- O jakich obowiązkach warto pomyśleć – 6 list obowiązków, które możesz wykorzystać w umowie
- Czy można zastrzec karę umowną za naruszenie obowiązku przez wierzyciela
- Czy można przyjąć odpowiedzialność za działania drugiej strony
- Co to jest protokół odbioru warunkowego
W kontrakcie ważny jest nie tylko przedmiot umowy, ale także poboczne obowiązki i prawa kontrahentów. To dzięki nim zapewnisz swojemu klientowi wykonanie kontraktu w sposób, jaki w pełni odpowiada jego potrzebom i zabezpiecza jego interesy. Jeśli zatem osiągnięcie celu umownego wymaga określonego działania drugiej strony – powinieneś zastanowić się nad kwestiami opisanymi w tej sekcji. Na etapie wykonania umowy wiele może się wydarzyć i dlatego kontrakt powinien uwzględniać wszystko to, co jest dla Twojego klienta ważne – czyli to co musi się zmaterializować, aby uznał, że jego umowa zakończyła się pełnym sukcesem.
W tej sekcji znajdziesz 6 list obowiązków kontraktowych, które warto rozważyć wspólnie ze swoim klientem, gdy przygotowujecie strategię negocjacyjną przed spotkaniem z drugą stroną umowy.
Spis podsekcji
- Obowiązki kodeksowe
- Analiza potrzeb
- Uszczegółowienie zobowiązań
- Przykłady obowiązków